„Zomato“ surinko 1 mlrd. USD per pirmąjį didelį lėšų rinkimą nuo 2021 m
Indijos maisto pristatymo programa „Zomato“ iš institucinių investuotojų surinko 1 milijardą dolerių ir užbaigė pirmąjį didelį lėšų rinkimą nuo 2021 m.
Remiantis penktadienį biržoje pateikta informacija, maisto pristatymo ir greitosios prekybos milžinas išleido maždaug 336,5 mln. akcijų, kurių kiekvienos kaina yra 252,62 ₹ (3 USD).
Lėšų rinkime aktyviai dalyvavo pirmaujantys Indijos investiciniai fondai. Motilal Oswal tapo didžiausiu investuotoju, jo fondų šeima surinko 20,81% išleistų akcijų. ICICI Prudential fondai užsitikrino 12,78%, o HDFC ir Kotak fondai įsigijo atitinkamai 8,68% ir 5,95%.
1 milijardo dolerių lėšų pritraukimas strategiškai perkelia Zomato statusą į „vietinę“ įmonę, sumažindamas jos užsienio nuosavybę žemiau 50%. Tai leistų jos greitosios prekybos padaliniui „Blinkit“ pritaikyti atsargomis pagrįstą modelį (šiuo metu taikomas tik vietinėms įmonėms), leidžiantį tiesiogiai kontroliuoti produktus ir sandėliavimą.
Kapitalo didinimo laikas taip pat yra strateginis, praėjus vos kelioms savaitėms po konkurento Swiggy 1,35 mlrd. USD IPO anksčiau šį mėnesį. „Zepto“, kitas pirmaujantis greitosios prekybos startuolis, šį mėnesį užsitikrino 350 mln. USD sandorį, kurį tarpininkavo Motilal Oswal.
„Swiggy“ akcijos penktadienį atpigo 4,1%, o bendras šios savaitės pakilimas pasiekė 12,8%. „Zomato“ akcijos, siūlytos investuotojams, dalyvaujantiems akcijų platinime su 5% nuolaida, penktadienį atpigo maždaug 1%, tačiau per metus išlieka 127,7%. „Zomato“ rinkos riba yra apie 30 mlrd.
„Zomato“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Deepinder Goyal praėjusį mėnesį sakė, kad įmonė, jau turėjusi 1,3 milijardo dolerių grynųjų pinigų atsargų, renka papildomų lėšų, kad išlaikytų konkurencingą paritetą.
Bendrovė, kuri neseniai pranešė apie savo antrąjį ketvirčio pelną iš eilės, pirmauja Indijos greitosios prekybos rinkoje su „Blinkit“, konkuruodama su gerai finansuojamais konkurentais, tokiais kaip „Swiggy“, „Zepto“ ir „BigBasket“, sektoriuje, kuriame numatoma gauti daugiau nei 6,5 mlrd. USD metinių pajamų.
„Matome, kad greitosios prekybos pramonė per ateinančius 6–12 mėnesių išgyvens padidėjusios konkurencijos etapą. Įsikūrę greitosios prekybos įmonės siekia arba jau pritraukė kapitalą. Keturi nauji vardai, įskaitant „Flipkart“, „Reliance“, „BigBasket“ ir „Amazon“, nori patekti į greitosios prekybos erdvę“, – rašė „Bank of America“ analitikai savo pranešime klientams.
„Šioje erdvėje svarbus pirmojo žingsnio privalumas, o atsižvelgiant į TAM yra c. 30 mln. namų ūkių (330 mln. namų ūkių Indijoje), manome, kad logiška, kad rinkos lyderis „Zomato“ nori išlaikyti pirmaujančią c. 40% dalis“.