SAIC grasina teismine tvarka dėl ES elektromobilių tarifų

Kinijos automobilių gamintojas pareiškė, kad Europos Teisingumo Teisme imsis teisinių veiksmų dėl ES tarifų, taikomų Kinijos elektromobiliams.
Kinijos automobilių gamintoja SAIC – kelių prekių ženklų patronuojanti įmonė – planuoja pateikti ieškinį Europos Sąjungos Teisingumo Teismui, kai jai buvo pritaikytas didžiausias įmanomas tarifas Kinijoje pagamintoms elektromobiliams.
Tarifai buvo įvesti 2024 m. spalio 30 d., 27 Europos Sąjungos (ES) valstybėms narėms rugsėjį nubalsavus už didelius tarifus – net 45,3 proc. – būtent elektromobiliams iš Kinijos.
„ES konkrečiai nusitaikė į SAIC grynai elektra varomus modelius, taikydama papildomą tarifą iki 35,3 proc., o tai padidins Europos vartotojų automobilių pirkimo išlaidas ir trukdys įgyti elektromobilių nuosavybę“, – sakoma automobilių gamintojo pranešime. .
SAIC Motor – Šanchajaus automobilių pramonės korporacija – teigė, kad Europos Komisija (EK) „klydo nustatydama subsidijas“ ir neatsižvelgė į svarbias detales bei informaciją, kad suformuluotų „išpūstas subsidijų normas“.
SAIC priklauso prekių ženklai, įskaitant LDV (arba Maxus užsienio rinkose), MG, IM Motors, Rising Auto ir Roewe.
Kinijos automobilių gamintoja teigė, kad ginčys savo bylą pateikdama ieškinį Europos Sąjungos Teisingumo Teismui (ESTT), kuris turi teisę panaikinti Europos Sąjungos teisės aktus.
Taip yra nepaisant to, kad Europos Sąjungos prekybos vadovas ir Kinijos prekybos ministras nori tęsti derybas dėl tarifų, įskaitant idėją juos pakeisti „įsipareigojimu dėl kainos“, kaip alternatyvą.
„Kinija nesutinka ir nesutinka su sprendimu“, – sakoma Kinijos prekybos ministerijos pranešime spalio 30 d.
Tarifai nustatyti dėl 2023 m. rugsėjį paskelbto EK tyrimo dėl „subsidijuojamų elektromobilių iš Kinijos“.
Tyrimo metu buvo nustatyta, kad „BEV (Battery Electric Vehicle) vertės grandinė Kinijoje gauna naudos iš nesąžiningos subsidijavimo, kuri kelia ekonominę žalą ES BEV gamintojams“.
Panašus argumentas Jungtinėse Valstijose (JAV) rodo, kad federalinė vyriausybė 2024 m. gegužę keturis kartus padidino tarifus Kinijos elektromobiliams, tuo pačiu padidindama mokestį už transporto priemones, įtraukdama Kinijoje pagamintus komponentus ir net programinę įrangą.
EK apskaičiavo konkrečias markės tarifus pagal valstybės paramos sumą, kurią gavo kiekvienas atskiras automobilių gamintojas.
Automobilių gamintojai, nenorintys atskleisti savo Kinijos valstybės finansavimo lygio, būtų priskiriami „nebendradarbiaujančioms įmonėms“ ir jiems būtų taikomas didžiausias tarifas.
Tai reiškė, kad SAIC – 100 proc. priklausanti Kinijos vyriausybei – buvo taikomas maksimalus 45,3 proc. tarifas, papildomas 35,3 proc. Kinijos tarifas ir standartinis 10 proc. muitas.
Labiau „bendradarbiaujančių“ automobilių gamintojams buvo taikomos mažesnės sumos, pavyzdžiui, „Geely“, kuri bus parduodama Australijoje kartu su jai priklausančiais „Volvo“, „Polestar“, „Lotus“ ir „Zeekr“ prekės ženklais, kuriems buvo suteiktas 18 procentų tarifas.
BYD – Kinijos prekės ženklui, aplenkusiam Teslą kaip geriausiai parduodamų elektromobilių gamintoją pasaulyje, buvo pritaikytas 17,0 procentų tarifas.
JAV automobilių milžinei „Tesla“, kuri Šanchajuje gamina elektromobilius Europai ir kitur, įskaitant Australiją, buvo taikomas mažiausias iš visų prekių ženklų, tačiau jai vis tiek buvo taikomas 7,8 proc.
Iš 27 ES valstybių narių 10 balsavo už tarifus, penkios prieš, o 12 susilaikė.
Vokietija žymiai „prieš“ balsavo už tarifus, baimindamasi, kad tai turės įtakos Vokietijoje pagamintų automobilių pardavimui Kinijoje – didžiausioje pasaulyje automobilių rinkoje.
Vokietijos automobilių gamintojai „Mercedes-Benz“ ir BMW ryžtingai nepritarė šiam žingsniui, o abi prekės ženklai – kartu su „Porsche“ – 2024 m. nukrito iš Kinijos pirkėjų palankumo.
SAIC taip pat turi bendrą įmonę su „Volkswagen“, kuri šią savaitę paskelbė, kad gresia trijų savo gamyklų Vokietijoje uždarymas, nes šalis „atsilieka“ kaip gamybos centras.
Po ES tarifų Jungtinės Karalystės vyriausybė, kuri nėra ES dalis, pareiškė, kad neketina įvesti savo muitų Kinijoje pagamintiems automobiliams.
Australija su Kinija yra sudariusi laisvosios prekybos susitarimą (LPS), o tai reiškia, kad iš Kinijos įvežamoms transporto priemonėms tarifai netaikomi.
Seanas Hanley, „Toyota Australia“ – kasmet perkamiausio šalies prekės ženklo nuo 2003 m. – pardavimų ir rinkodaros vadovas neseniai pasakė. Vairuoti „Kainų kare“ su Kinija vietiniai tarifai nebuvo būtini.
Įrašas SAIC grasina teismine tvarka dėl ES elektromobilių tarifų pirmą kartą pasirodė „Drive“.