Kas yra „run-flat“ padanga?

Atsarginei padangai vis rečiau pritaikius naujiems automobiliams, kai kurie gamintojai renkasi „run-flat“ padangas. Bet kaip jie veikia? O kas yra „run-flat“ padanga?
Automobilių ratai tampa vis didesni, todėl idėja, kad pilno dydžio atsarginė dalis užimtų vertingą vietą bagažinėje, tapo ne tokia svarbia automobilio dizaino dalimi.
SUSIJĘS: Nauji automobiliai su pilno dydžio atsarginiu ratu Australijoje
Originalus šios problemos sprendimas buvo tas, kad gamintojai savo automobilius aprūpindavo vietos taupančiu atsarginiu ratu, perpus mažesniu ir labai siauru ratu, kurio greitis ribojamas iki 80 km/val.
Tačiau pastaraisiais metais net vietos taupymo priemonė buvo pašalinta, kad būtų daugiau vietos bagažinėje. Tokie automobilių ženklai kaip BMW, Mercedes-Benz, Tesla, Honda, Mitsubishi, Mazda ir kiti pagrindiniai gamintojai nustojo montuoti atsargines dalis savo PHEV, EV ir sportiniams modeliams.
Bet kas atsitiks, kai nuleista šių transporto priemonių padanga? Kai kurie bus su padangų pataisymo rinkiniu bagažinėje, o kiti bus aprūpinti tvarkinga padangų technologija, vadinama run-flats.
Mes pasineriame į tai, kas yra nuleistos padangos, kaip jos veikia ir ką daryti, jei su viena iš šių padangų nuleista padanga.
Kas yra „run-flat“ padanga?
Nuleista padanga yra ta, kuria galite važiuoti, kol ji pradurta.
Nors standartinės padangos šoninės sienelės yra labai lanksčios, padangos, veikiančios „run-flat“, turi sustiprintą dalį, kuri leidžia padangai veikti taip, lyg ji būtų pripūsta, o joje nėra oro.
Pirmąjį butą išrado „Michelin“ 1930 m., tačiau visuomenei jis nebuvo prieinamas iki devintojo dešimtmečio; nuo tada labai išpopuliarėjo, kai reikia pakeisti atsarginę padangą.
Iššūkis, su kuriuo susidūrė padangų gamintojai, buvo išlaikyti lankstumą šoninėje sienelėje, kuri yra svarbi sukibimui ir patogumui, o padanga išlaiko „pripūstas“, o joje nėra oro.
Komfortas ir triukšmo lygis kelyje neleido padangoms dažnai montuoti plataus vartojimo automobiliuose. Be šoninės sienelės lanksčios, jūs linkę jausti visus kelio nelygumus, tačiau naudojant lanksčią padangą, kuri išlaiko savo formą ir struktūrinį vientisumą, kai nuleidžiama orą, yra neįmanoma.
Sprendimas? Na, kai kurie gamintojai neutralizavo sustiprintos šoninės sienelės standumą, siūlydami minkštesnę pakabą automobiliams, kuriuose gamykloje sumontuoti „run-flat“, tačiau daugelis technologijų, susijusių su „run-flat“ šoninės sienelės technologija, yra paslaptyje padangų gamintojui.
Nors ji išlaiko vienodą formą, leidžiančią važiuoti su nuleista padanga, kai ji pradurta, vis tiek reikia būti atsargiems, kai padanga yra pažeista.
Mitchellas Golledge'as, Rytų Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono vadovas kontinentinių padangų klausimais Vairuoti šiek tiek supratimo apie tai, ką daryti, kai pramušta padanga.
„Vairuotojams patariama atsargiai vykti į artimiausią patikimą padangų pardavėją. Tokie pardavėjai gali patarti, ar padangą galima taisyti, ar ją reikia keisti“, – aiškino G. Golledge. „Kai kurie padangų gamintojai jokiomis aplinkybėmis netoleruoja savo padangų, kurių padangos nutrūksta, taisymo, o kiti pataria, kad remontas gali būti įmanomas esant tam tikroms griežtoms sąlygoms.
„Važiuojant į prekybininką, transporto priemonės greitis turėtų būti apribotas iki 80 km/h, posūkių greitis sumažintas ir, jei įmanoma, reikėtų vengti staigių vairo mechanizmų.
Nors sustiprinta šoninė sienelė yra labiausiai paplitęs šios padangos tipas, yra antrinė technologija, kuri daugiau dėmesio skiria ratui, o ne padangai. Nors jis nėra taip plačiai naudojamas, kai kurie automobilių gamintojai prieš montuodami padangą prideda vadinamąjį atraminį žiedą.
Šis atraminis žiedas pagamintas iš kietesnės gumos nei padanga ir padeda palaikyti automobilį, kai padanga nuleista; tai priedas prie rato, o ne padangos.
„Run-flat“ padangų pranašumai
Pagrindinis privalumas yra tai, kad jums nereikia trauktis judriame kelyje, kur gali nebūti peties pakeisti padangą.
Padangų keitimas kelio pusėje geriausiu metu gali būti nepatogus ir dažniausiai pavojingas. Pašalinus šią riziką ir leidus vairuotojams patekti į saugią vietą apžiūrėti padangos pažeidimo, pašalinama rizika, kad juos partrenks pro šalį važiuojantis vairuotojas.
Kitas teigiamas dalykas yra tai, kad prakiurus padangai jūsų valdymas labai nepasikeičia. Ant įprastų padangų, dėl defliacijos jūsų automobilis pakryps į vieną pusę ir, važiuodamas posūkyje, gali būti nepakankamai pasuktas.
Kadangi plokštumos konstrukcija išlaiko savo konstrukciją, tai nėra didelė žala valdymui, kai jis pradurtas, nors pastebėsite nežymių pakitimų.
A 2015 m. bandymas su pradurta run-flat padanga, Vairuoti pažymėjo, kad: „Tai, kaip RFT leidžia išlaikyti kontrolę ir pasitikėjimą transporto priemone, yra įspūdinga. Važiuojant nebuvo keisto, kad padanga gali subyrėti ir padengti kelią kaip konfeti, sukeldama pavojų jūsų ir aplinkinių žmonių gyvybei.
Nuleistų padangų trūkumai
Galbūt vienas iš didžiausių minusų yra padangų eksploatacinių savybių praradimas. Minkštesnė šoninė sienelė padeda automobiliams geriau važiuoti posūkiuose, nes padangas veikiančios šoninės jėgos nepakelia protektoriaus ir neslysta per kelią. Minkštos šoninės sienelės taip pat reiškia, kad sutartinis lopas išlieka didelis ant kelio per kampus.
Minkštesnė šoninė sienelė dar labiau skatina geresnį valdymą ir komfortą, nes sugeria kinetinę energiją iš vienos pusės į kitą, taip pat aukštyn ir žemyn nukreiptas jėgas. Kuo standesnė šoninė sienelė, tuo daugiau kelyje pajusite nelygumus, panašiai kaip per daug pripūtę padangas.
Nors ekstremalios padangos eksploatacinės savybės nėra problema keliais važiuojančioms transporto priemonėms, jūs tikrai netilptumėte šių padangų lenktyniniam automobiliui ar transporto priemonei, kurioje planuojate važiuoti trasoje dieną, jei norite maksimalaus padangų našumo.
Taip pat pastebėsite, kad kaina padidėjo, palyginti su standartinėmis padangomis, nors Mitchell Golledge iš Continental Tyres teigia, kad bėgant metams kainų skirtumas sumažėjo.
„Pastaraisiais metais „run-flat“ padangų kaina labai priartėjo prie standartinės konstrukcijos padangų. Padangų dydžių kainos gali šiek tiek skirtis, tačiau apskritai dabar jų kaina yra daug mažesnė nei tada, kai pirmą kartą buvo pristatytos „run-flat“ padangos“, – sakė Golledge'as.
Golledge'as taip pat teigė, kad padangos, kurios veikia „run-flat“, turėtų būti montuojamos tik transporto priemonėse, kuriose yra padangų slėgio stebėjimo sistema, kuri realiu laiku pateikia kiekvienos padangos slėgį.
„Run-flat padangos turėtų būti montuojamos tik tose transporto priemonėse, kuriose tokio tipo padangas yra sumontavęs transporto priemonės gamintojas, jose turi būti sumontuotos reikiamos padangų slėgio įspėjimo sistemos (TPMS), kurios įspėtų vairuotoją apie pradūrimą. Be perspėjimo sistemų vairuotojai gali nepastebėti, kad prarandamas slėgis, todėl sumažės transporto priemonės veikimas ir, dar svarbiau, saugumas.
Kadangi padanga išlaiko savo struktūrą, paprastas žmogus negalėtų pasakyti, kad jo padanga buvo išleista be įspėjimo iš paties automobilio. Nors dažnai tikrinti padangų slėgį yra gera idėja, žmonės linkę to nepaisyti.
Paštas Kas yra „run-flat“ padanga? pirmą kartą pasirodė Vairuoti.