„Tesla“ visiško savarankiško vairavimo programinę įrangą tiria federalinė saugos reguliavimo institucija
Aukščiausia JAV automobilių saugos reguliavimo institucija pradėjo naują „Tesla“ vadinamosios „visiškai savarankiško vairavimo (prižiūrimo)“ programinės įrangos tyrimą po keturių pranešimų apie avarijas prasto matomumo situacijose, įskaitant vieną, kai žuvo pėsčiasis.
Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos (NHTSA) Defektų tyrimo biuras penktadienį paskelbė, kad tiria pagalbos vairuotojui sistemą, kad išsiaiškintų, ar ji gali „aptikti ir tinkamai reaguoti į sumažėjusio matomumo keliuose sąlygas“, tokias kaip „šviesa saulė, rūkas ar ore sklindančios dulkės“. Agentūra taip pat nori sužinoti, ar tokiomis sąlygomis įvyko kitų avarijų, išskyrus tas, apie kurias buvo pranešta.
Tyrimas pradėtas praėjus vos savaitei po to, kai „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas atskleidė savo įmonės „CyberCab“ – dviviečio automobilio, kuris, jo teigimu, turėtų tarnauti kaip robotaksi, prototipą, po daugelio metų neįvykdytų pažadų. Muskas renginio metu taip pat tvirtino, kad „Tesla Model 3“ sedanas ir „Model Y“ visureigis kada nors 2025 m. galės veikti be priežiūros Kalifornijoje ir Teksase, tačiau nepateikė jokios informacijos apie tai, kaip tai įvyks.
Balandį NHTSA baigė beveik trejus metus trukusį tyrimą dėl „Autopilot“ – ne tokios pajėgios vairuotojo pagalbos programinės įrangos, kurią siūlo „Tesla“, ištyrusi beveik 500 avarijų, kai sistema veikė. Agentūra nustatė, kad 13 iš tų avarijų buvo mirtinos. Tuo pačiu metu, kai baigė tyrimą, NHTSA pradėjo naują tyrimą dėl atšaukimo pataisos, kurią Tesla paskelbė siekdama išspręsti problemas, susijusias su Autopilotu.
„Tesla“ programinė įranga taip pat susiduria su kitomis teisinėmis grėsmėmis. Teisingumo departamentas tiria teiginius, kuriuos „Tesla“ pateikė dėl savo pagalbos vairuotojui funkcijų, o Kalifornijos motorinių transporto priemonių departamentas apkaltino „Tesla“ padidinus programinės įrangos galimybes.
Bendrovė taip pat susiduria su daugybe ieškinių dėl „Autopiloto“ avarijų. Juo buvo išspręsta viena garsiausių bylų, kuri turėjo būti pradėta nagrinėti anksčiau šiais metais. Bendrovė anksčiau yra sakiusi, kad ji leidžia vairuotojams suprasti, kad jie turėtų nuolat stebėti visišką savarankišką vairavimą ir autopilotą ir būti pasirengę bet kada perimti valdymą.
Naujasis tyrimas, paskelbtas penktadienį, konkrečiai išskiria keturias avarijas, kuriose veikė visiško savarankiško vairavimo (prižiūrima) sistema, ir visos įvyko nuo 2023 m. lapkričio mėn. iki 2024 m. gegužės mėn.
2023 m. lapkritį avarija įvyko Rimroke, AZ. Tai buvo Y modelio automobilis, kuris partrenkė ir užmušė pėsčiąjį. Kita avarija įvyko 2024 m. sausį Niptone, Kalifornijoje, kur per dulkių audrą greitkelyje 3 modelis rėžėsi į kitą automobilį. 2024 m. kovą 3 modelis rėžėsi į kitą automobilį greitkelyje Red Mills mieste, VA debesuotomis sąlygomis. O 2024 m. gegužę 3 modelis rūko sąlygomis rėžėsi į nejudantį objektą kaimo kelyje Kolinsvilyje, OH. NHTSA pažymėjo, kad kažkas buvo sužeistas per 2024 m. gegužės mėn.
NHTSA defektų tyrimų komanda savo tyrimus suskirsto į keturis lygius: peticiją dėl defektų, preliminarų įvertinimą, atšaukimo užklausą ir inžinerinę analizę. Agentūra šį naują tyrimą priskyrė preliminariam vertinimui. NHTSA paprastai bando atlikti tokio tipo zondus per aštuonis mėnesius.
Ši istorija buvo atnaujinta pateikiant daugiau informacijos iš NHTSA dokumentų.