„Toyota“ atgaivina 20 metų trukusį prekės ženklo konfliktą su „Hyundai“ Australijoje dėl Kluger JAV vardo
Du didžiausi Australijos automobilių gamintojai gali susidurti po to, kai „Toyota“ pakartotinai pateikė paraišką dėl prekės ženklo, praėjus dviem dešimtmečiams po to, kai jį užblokavo „Hyundai“, tačiau nesitikima, kad paraiška atsiras.
Daugiau nei 20 metų senumo „Toyota“ ir „Hyundai“ susidūrimas, dėl kurio Kluger – populiariausias šalies septynvietis automobilis – buvo atgaivintas.
Japonijos automobilių gigantas praėjusį mėnesį Australijoje pateikė paraišką dėl prekės ženklo „Highlander“ vardo – ženklelio, kurį „Hyundai“ turi vietoje nuo 1999 m. gruodžio mėn.
„Highlander“ yra septynviečio „Toyota“ visureigio, pradėto gaminti 2003 m. „Kluger“, pavadinimas užsienyje, o Japonijos įmonės atstovas teigė, kad praėjusį mėnesį pateiktas naujas prekės ženklas yra „pasaulinės Toyota IP apsaugos programos dalis“.
Tačiau „Hyundai“ ženklelį užregistravo ketveriais metais anksčiau – ir likus penkiems mėnesiams iki „Toyota Highlander“ pristatymo – pirmą kartą 2001 m. pabaigoje jį pritaikė pavyzdiniam visureigio „Terracan“ variantui, modernaus „Palisade“ pirmtakui.
Manoma, kad tai neturės įtakos Australijos vartotojams, nes „Highlander“ prekės ženklas greičiausiai bus atmestas prieš jį patvirtinant, nes jis iš esmės identiškas „Hyundai“ registracijai.
Taip gali nutikti ir Hyundai nereikalaujant oficialiai pareikšti protesto dėl prekės ženklo.
Australijos intelektinės nuosavybės pareigūnai dar nenagrinėjo „Toyota“ paraiškos, tačiau tai turėtų įvykti artimiausiu metu, o ataskaita bus paskelbta iki 2025 m. sausio 30 d.
Pasak „Toyota Australia“ atstovas spaudai Vairuoti prekės ženklas „neplanuoja vietoje naudoti pavadinimo „Highlander“. „Hyundai Australia“ atsisakė komentuoti, kai buvo susisiekta.
Šis susirėmimas atkartoja sagą, kuri paskutinį kartą buvo nugriauta prieš du dešimtmečius, kai Toyota paskutinį kartą bandė pažymėti Highlander pavadinimą 2003 m. liepos mėn., prieš pat vietinį modelio pristatymą.
Tačiau tai truko neilgai ir 2004 m. vasario mėn. buvo priversta atsiimti savo prašymą.
Nors Highlander pavadinimas naudojamas ant Toyota visureigio Šiaurės Amerikoje, taip pat kitose pagrindinėse pasaulio rinkose, Kluger pavadinimas buvo priimtas vietoje, kaip pranešama, kilęs iš vokiško žodžio „klug“, reiškiančio „protingas“.
Neaišku, kodėl „Toyota“ nusprendė pateikti naują „Highlander“ vardo prekės ženklą, kai jį vis dar aktyviai naudoja „Hyundai“, o Pietų Korėjos prekės ženklas neatsiėmė nuosavybės teisės į ženklelį.
Per pastaruosius 12 mėnesių „Hyundai“ sumažino „Highlander“ ženklelio naudojimą aukščiausios klasės visureigių variantuose, pakeisdama jį visame pasaulyje naudojama „Premium“ arba „Kaligrafijos“ nomenklatūra „Kona“, „Tucson“, „Santa Fe“ ir „Palisade“.
Tačiau jis lieka vietoje pagal vieną modelį – „Staria People Mover“.
Dar reikia pamatyti, ar „Staria“ atsisako visos asortimento tendencijos ir laikosi „Highlander“ pavadinimo – net jei kaligrafijos klasė bus pristatyta užsienyje – kad „Toyota“ negalėtų pretenduoti į vardinę lentelę.
„Mūsų didesnių visureigių atveju dažniausiai aukščiausia apdaila vadinama kaligrafija“, – sakė „Hyundai Australia“ produktų planuotojas Samas Dabestani. Vairuoti 2024 m. liepos mėn. vietiniu mastu buvo pristatytas atnaujintas „Tucson“ – naujausias modelis, atsisakęs Highlander pavadinimo.
„Tucson vidutinio dydžio visureigis (tai yra) Premium, tas pats su Kona… Mes derinamės su pasauline nomenklatūra.
Paklaustas, ar „Hyundai“ atsisakys šio pavadinimo, galėtų leisti „Toyota“ pretenduoti į jį, Dabestani atsakė: „Mes neteikiame pasiūlymų komentuoti konkurentų veiklos ar strategijos.
„Manau, kad „Toyota“ turėtų į tai atkreipti dėmesį.
Highlander toli gražu nėra pirmasis pasaulinis modelio pavadinimas, kurio negali naudoti Australijos automobilių gamintojas, nes jis priklauso kitam gamintojui.
„Ford Australia“ negalėjo išsaugoti JAV „Edge“ vardo savo penkių vietų dideliam visureigiui, kuris buvo pristatytas vietoje 2018 m., nes „Toyota“ turi teises į Edge ženklelį vietoje, o šiuo metu jį taiko aukščiausios klasės RAV4. vietoj to naudoti Endura.
DAUGIAU: „Ford“ sužavėjo, kad „Edge“ visureigio vardinė lentelė Australijoje draudžiama
Tiesą sakant, „Toyota“ atnaujino savo „Edge“ prekės ženklą prieš atvykstant „Endura“, siekdama užtikrinti, kad jo negalėtų naudoti senas priešas.
Specialusis „Volkswagen Golf GTI“ karštojo liuko „Clubsport“ leidimas buvo pervadintas 40 metų Australijai, kai jis buvo pristatytas 2016 m., nes ženklelis jau buvo naudojamas didelio našumo V8 Commodore iš HSV.
Kaip pranešė Vairuoti 2022 m. lapkritį „Blue Oval“ taip pat buvo priverstas atsiimti trijų mėnesių senumo „Ranger Thunder“ prekės ženklo paraišką vietoje, nes „Mazda“ pavadinimą jau naudoja savo prieduose BT-50 Thunder ute.
Įrašas „Toyota“ atgaivina 20 metų senumo prekės ženklo susidūrimą su „Hyundai“ Australijoje dėl JAV Kluger vardo, pirmą kartą pasirodė „Drive“.