Tesla pelnas smunka dėl pardavimų mažėjimo ir agresyvaus kainų mažinimo

„Tesla“ pardavimų sulėtėjimas ir reikšmingas kainų sumažinimas, augant Kinijos prekių ženklų konkurencijai, paveikė JAV elektromobilių milžinės pelno maržas.
Sumažėjus Tesla elektromobilių kainoms ir sulėtėjus pasauliniam pristatymui, bendrovės automobilių pelno marža sumažėjo iki žemiausio lygio per daugiau nei penkerius metus.
Nors pajamos iš namų baterijų ir kitų produktų pardavimo kasmet didėja, Tesla Šiandien paskelbė, kad per antrąjį 2024 m. ketvirtį (nuo balandžio iki birželio mėn.) iš automobilių verslo uždirbo 7 procentais mažiau nei per tą patį 2023 m.
Tesla elektromobilių pristatymas per tris mėnesius sumažėjo 4,8 procento, palyginti su ankstesniais metais, o nuo sausio 1 dienos jų pardavimai sumažėjo 6,6 procento, pasauliniu mastu sulėtėjus elektromobilių pardavimui.
Tai pirmasis pardavimų sumažėjimas pirmąją kalendorinių metų pusę prekės ženklo istorijoje. Australijoje šiais metais „Tesla“ pardavimai sumažėjo 9,6 proc.
JAV elektromobilių milžinas taip pat susiduria su didesne nei bet kada anksčiau pigesnių Kinijos markių modelių konkurencija, su kuria ji nuo kitų metų ketina konkuruoti su mažesne ir pigesne transporto priemone nei šiandien. Tesla Model 3 sedanas.
„Tesla“ pastaraisiais mėnesiais įgyvendino daugybę agresyvių kainų sumažinimų, siekdama pakoreguoti pardavimų augimą, o 9500 USD nubraukė pačią prieinamiausią kainą. „Tesla Model Y“ visureigis Australijoje nuo šių metų pradžios.
Remiantis jos finansinėse ataskaitose paskelbtais rezultatais, kainų sumažinimas paveikė „Tesla“ automobilių pelno maržas, kurios yra žemiausio lygio per beveik septynerius metus.
Naujienų agentūra Reuters praneša, kad dabar Tesla vidutiniškai uždirba 8269 USD už kiekvieną parduotą naują transporto priemonę – mažiau nei prieš dvejus metus – 16 023 USD.
Antrąjį 2017 m. ketvirtį, kai pigiausios „Tesla“ kaina Australijoje buvo apie 115 000 USD, o ne 55 000 USD, kaip šiandien, JAV elektromobilių milžinas uždirbo beveik 30 000 USD pelno už kiekvieną parduotą transporto priemonę.
Tesla uždirbo 890 mln. JAV dolerių iš pajamų, parduodančių emisijų „kreditus“ kitoms automobilių įmonėms, padedančias sumažinti lėtėjančių naujų automobilių pardavimo poveikį, o tai padeda joms subalansuoti teršėjus ir išvengti vyriausybės baudų.
Pajamos iš taršos kreditų pardavimo praėjusį ketvirtį išaugo daugiau nei dvigubai – lyginant su pirmuoju metų ketvirčiu (sausio-kovo mėn.).
„Pasaulinis EV [electric vehicle] skverbtis grįžo į augimą antrąjį ketvirtį [the second quarter] ir perima dalį iš ICE [petrol and diesel] transporto priemonių“, – teigiama „Tesla“ raštiškame pareiškime.
„Manome, kad grynas elektromobilis yra optimalus transporto priemonės dizainas ir galiausiai užkariaus vartotojus, nes paneigiami mitai apie atstumą, įkrovimą ir aptarnavimą.
„Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas šį rytą investuotojams ir žiniasklaidai sakė: „Pasileidimo metu matėme, kad elektromobilių priėmimas paspartėjo, o vėliau – šiek tiek pagirios, nes kiti stengiasi sukurti patrauklius elektromobilius.
„Į rinką pateko nemažai konkuruojančių elektrinių transporto priemonių ir dažniausiai joms nepasisekė, tačiau jie labai sumažino savo elektromobilius, o tai šiek tiek apsunkino „Tesla“ veiklą.
„Mes nemanome, kad tai yra ilgalaikė, bet gana trumpalaikė problema.
Paštas Tesla pelnas smunka dėl pardavimų mažėjimo ir agresyvaus kainų mažinimo pirmą kartą pasirodė Vairuoti.