„Pilko importo“ schema netinkamai naudojama siekiant į Australiją įvežti potencialiai nesaugius naudotus elektromobilius – ANCAP
Avarinių bandymų institucija ANCAP teigia, kad transporto priemonių specialistų ir entuziastų schema piktnaudžiaujama siekiant įvežti elektromobilius, tačiau importuotojai nesutinka teigdami, kad šios transporto priemonės nėra nesaugios.
Pirmaujanti Australijos transporto priemonių saugos institucija ragina vyriausybę sugriežtinti savo importo schemą dėl susirūpinimo, kad ji naudojama kaip užpakalinės durys į Australiją įvežant naudotas ir potencialiai nesaugias elektromobilius (EV).
Australijos naujų automobilių vertinimo programa (ANCAP)Generalinė direktorė Carla Hoorweg teigė, kad saugos institucija nori, kad federalinė vyriausybė apsvarstytų galimybę „atšaukti“ savo specialistų ir entuziastų transporto priemonių (SEV) politiką, nes ji vis dažniau naudojama EV, kurių ANCAP negali patikrinti avarijų metu, siuntoms.
Kalbėdama Federalinių Atstovų rūmų nuolatiniame klimato kaitos, energetikos, aplinkos ir vandens komitete, kuris šią savaitę susirinko Melburne į trečiąjį Australijos perėjimo prie elektromobilių tyrimo posėdį, M. Hoorweg užsiminė, kad SEV schema buvo piktnaudžiaujama.
„Mes nerimaujame dėl importo taisyklių, kurios leidžia importuoti naudotas ar naudotas elektromobilius per specialistų ir entuziastų transporto priemonių mechanizmą“, – sakė ji.
„Mes nemanome, kad toks mechanizmas būtų naudojamas didmeninei prekybai naudotų elektromobilių importui, todėl nerimaujame dėl tų transporto priemonių saugumo. Taigi mes manome, kad žvelgiant iš politikos perspektyvos, Vyriausybė turėtų apsvarstyti galimybę pasitraukti.
Šie vadinamieji „pilkieji importai“ yra modeliai, kurie vykti į Australiją ne įprastu apimties procesu atlieka naujų automobilių markių ir platintojų. Dauguma atvyksta iš Japonijos, nors šis terminas taikomas ir transporto priemonėms iš kitų šalių.
Juos gali atvežti įmonės, kurių specializacija yra importas, arba fizinis asmuo.
2019 m. Motorinių transporto priemonių standartų įstatymas (MVSA) buvo pakeistas 2018 m. kelių transporto priemonių standartų įstatymu (RVSA), kuris visiškai įsigaliojo 2023 m. liepos mėn. leidžianti rinktis daugiau tarptautiniu mastu parduodamų automobilių patekti į mūsų rinką (įskaitant hibridinius ir elektrinius modelius), ir daugiau.
Naujosios taisyklės taikomos tiek privačiai, tiek komerciškai importuojamiems modeliams, o pastarieji turi gerokai skirtis nuo Australijoje parduodamų naujų. Apribojimai taip pat apima reikalavimą, kad transporto priemonė pastaruoju metu nebūtų parduodama Australijoje, taip pat techninės atitikties patikrų serija.
Tačiau ponia Hoorweg pasakė komitetui, kad importo schema buvo naudojama siekiant į Australiją atgabenti „mažas transporto priemonių partijas“, kurioms ANCAP negali suteikti saugos įvertinimo, kaip yra daugumos naujų automobilių, kuriuos tiesiogiai importuoja automobilių gamintojai, atveju. dėl to jie gali būti mažiau saugūs.
Taip yra iš dalies dėl reikalavimo, kad ANCAP turi turėti prieigą prie mažiausiai keturių tos pačios markės/modelio/variantų automobilio, kad galėtų suteikti jam įvertinimą žvaigždutėmis.
ANCAP bandymaitačiau iš tikrųjų tai nėra teisinis reikalavimas, nors dauguma gamintojų nusprendžia, kad jų automobiliams būtų taikoma programa, nes tai yra reikalavimas daugeliui automobilių parkų pirkėjų.
„Kai importuojate atskiras vienkartines transporto priemones, negalime pateikti tos saugos informacijos apie šias atskiras transporto priemones, nes negalime patvirtinti kiekvienos transporto priemonės specifikacijų“, – sakė ji.
„Taigi, nors kas nors gali importuoti penkis ar šešis tos pačios markės ir modelio gaminius, nėra jokios garantijos, kad jų specifikacijos yra tokios pačios. Jei jie atvyksta iš kitos jurisdikcijos, nėra jokio būdo patikimai perduoti informaciją, kurią jie turėjo kitoje jurisdikcijoje, nes visi testai yra skirtingi.
„Mums rūpi, kad tai iš esmės pažeidžia ANCAP reitingų sistemą, pažeidžia Australijos projektavimo taisyklių reikalavimus. Tai nėra programos tikslas, ji skirta specializuotoms…unikalioms…istorinėms transporto priemonėms [EVs] yra pagrindinės transporto priemonės.
„Tai sukuria nenumatytas pasekmes“.
Tačiau ne visi laikosi nuomonės, kad į mūsų krantus atkeliauja daugiau naudotų elektromobilių – blogas dalykas – arba kad transporto priemonė, kuriai nebuvo atliktas ANCAP bandymas, yra nesaugi.
Kristin Appelt iš Australijos importuotų motorinių transporto priemonių pramonės asociacijos (AIMVIA). Vairuoti ANCAP teiginys yra neteisingas.
„ANCAP teiginys, kad importuoti elektromobiliai yra potencialiai pavojingi vien dėl to, kad ANCAP jų neišbandė, yra ir netikras, ir faktiškai neteisingas“, – sakė jis.
„Tai, kad nauja transporto priemonė tiesiog atitinka Australijos dizaino taisykles ir yra patikrinta pagal ANCAP, taip pat negarantuoja, kad ji yra saugi, nes neseniai pademonstravo Mahindros Skorpionas.
„Transporto priemonės tiekiamos iš tokių šalių kaip Japonija, Jungtinė Karalystė ir JAV, kurios visos turi lygiaverčius saugos standartus, kaip ir šiuo metu Australijoje.
„Be to, per SEV importuojamos transporto priemonės yra griežtai tikrinamos, o atvykus į Australiją jos modifikuojamos siekiant užtikrinti, kad jos atitiktų Australijos projektavimo taisykles ir nebūtų konstrukcinių ar saugos defektų.
„Užbaigus pakeitimus, transporto priemonę vėl įvertina nepriklausomas tikrintojas, kad įsitikintų, jog šie pakeitimai buvo atlikti teisingai. Tik tada transporto priemonę valstybės institucijos gali pateikti registruoti.
Ponas Appeltas taip pat atkreipė dėmesį į daugybę elektrinių transporto priemonių, su kuriomis jis susiduria, reguliariai importuojamos į Australiją ir kurios kitose rinkose buvo įvertintos aukštais saugumo įvertinimais.
2020 m. „Honda e“ įvertino keturiomis „Euro NCAP“ žvaigždutėmis, o 2021 m. „Ford Mustang Mach-e“ – penkiomis žvaigždutėmis. 2022 m. „Nissan Ariya“ taip pat turi penkias žvaigždes iš „Euro NCAP“, kaip ir 2021 m. „Audi Q4 e-tron“, o 2023 m. „Ford F-150 Lightning“ – penkias žvaigždes iš JAV NHTSA saugos korpuso.
Nuo 2022 m. birželio mėn. į Australiją buvo importuotos 13 958 transporto priemonės, naudojant SEV registrą pagal „aplinkosaugos“ kriterijus, tačiau tai nebūtinai visi elektromobiliai, nes tai apibrėžiama kaip „transporto priemonės, atitinkančios arba viršijančios dabartinius Australijoje taikomus išmetamųjų teršalų standartus“. .
Įrašas „Pilko importo“ schema netinkamai naudojama siekiant į Australiją įvežti potencialiai nesaugius naudotus elektromobilius – ANCAP pirmą kartą pasirodė Vairuoti.