Pasak ekspertų, esminis pokytis, kurį turite atlikti prieš važiuojant bekele
Nemažą dalį vairavau keturiais ratais, tačiau tai buvo pirmas kartas, kai supratau, koks svarbus šis 4WD priedas jūsų nuotykiams bekelėje.
Aš čia nepykstu, bet apie vairavimą keturiais ratais žinau daugiau nei vidutinis miesto žaidėjas.
Tačiau tik tada, kai važiavau Pietų Australijos raudonu purvu padengtuose, uolėtose Flinderso kalnagūbriuose Isuzu i-Venture Club renginyje, supratau, kokius 4WD priedus turėjau sumontuoti prieš išvykdamas į bekelę.
SUSIJĘS: Išbandžiau van life ir atradau keletą būtinų tiesų
„i-Venture“ klubas veikia nuo 2015 m. ir yra atviras visiems „Isuzu Ute Australia“ savininkams, nepriklausomai nuo jų automobilio amžiaus ar jo įsigijimo vietos. Programa siūlo vienos ar kelių dienų keturių ratų pavaros treniruotes, kurias vykdo kai kurie labiausiai patyrę Australijos 4WD profesionalai.
Šiose kelionėse išmokstama vertingų įgūdžių saugioje aplinkoje, kur vairuotojai išmoksta, ko reikia norint įveikti kai kuriuos atšiauriausius Australijos reljefus ir kraštovaizdžius.
Programa taip pat siūlo vienos dienos mokymo dienas tiems, kurie nori pasinerti į keturių ratų vairavimą ar vilkimą. Klientai gali dalyvauti apsilankę Isuzu svetainė ir surasti artimiausią įvykį.
Klientai, norintys baigti kelių dienų „i-Venture“ keliones tokiose vietose kaip „Flinders Ranges“ arba „Victorian High Country“, pirmiausia turi baigti vienos dienos „keturių ratų vairavimo pagrindų“ kursą, vykstantį įvairiose Australijos vietose. Tačiau kitos patirties nereikia.
Pridursiu, kad vienos dienos treniruotės gali kainuoti apie 300 USD už transporto priemonę, o tokia kelionė kaip „Flinders Ranges“ – apie 2200 USD.
Kadangi ši kelionė buvo mano septintoji „i-Venture Club“ patirtis, maniau, kad savo 4WD patirtimi ir įgūdžiais pralenksiu minią.
Tačiau greitai sužinojau, kad taip nėra.
Flinderso kalnagūbriai yra maždaug penkios su puse valandos į šiaurę nuo Adelaidės, o tai reiškia, kad tai nebuvo tokia greita savaitgalio kelionė, kaip aš iš pradžių maniau.
Mūsų vilkstinė, kurią sudarė 2024 m D-Max X-Terrain2024 m. D-Max X-Rider, 2024 m. D-Max LS-U+ir 2024 mMU-X LS-U1,9L, startavo Adelaidėje. Tada keliavome į puslitros dydžio miestelis maždaug už dviejų valandų, vadinamas Clare Country.
Po vakarienės kai kurie iš mūsų, įskaitant mane, nusprendėme eiti miegoti anksti, nes už kampo mūsų laukė septintos valandos pradžia.
Kitą dieną, keturias su puse valandos keliavę iš Adelaidės į miestą, vadinamą Hawker, oficialiai pasiekėme „nieko vidurį“. Tai buvo ne kas kita, kaip kalnai, purvas ir šis mažas miestelis su stebėtinai geru telefono priėmimu.
Tačiau visą kelią tai buvo bitumas, todėl galvojau: „Tai bus lengva“. Pamąsčiusi per anksti kalbėjau.
Tik nuvažiavęs į Merna Mora stoties Wowee trasą supratau, kad tikri linksmybės tuoj prasidės. Ši trasa yra privati, todėl norintiems ten keliauti, reikės atlikti papildomus namų darbus, ko reikia norint patekti į vartus. Vis dėlto, priklausant „i-Venture Club“ įgulai, visa tai buvo pasirūpinta.
Trasa atsivėrė į vieną vaizdingiausių mano matytų takų. Tolumoje buvo kalnai už akių, o jei pažiūrėčiau žemyn, buvo žvyras, raudonas purvas ir uolos – visi ingredientai geriems nuotykiams bekelėje.
Nuleidę padangas iki 20 psi, pradėjome kelionę aukštyn ir žemyn kalnais. Įžangoje pasakysiu, kad visos mūsų žiniasklaidos kolonoje esančios transporto priemonės buvo su atsarginėmis padangomis; tai daugiausia buvo padangos greitkeliui, išskyrus D-Max X-Rider, naudojamą visureigiais.
Nors yra prasminga padangas padangoms važiuoti automobiliui tiesiai nuo salono grindų, tik tada, kai grįžome į savo būstą Wilpena Pound Resort, sužinojau, kad jei planuojate dažnai važiuoti bekele, tai turėtų būti pirmasis ką keičiate, kai nuspręsite pritaikyti savo transporto priemonę.
Pasak ekspertų, svarbiausia 4WD įranga
Susėdome su Dave'u Wilsonu, pagrindiniu mūsų kelionės treneriu, ir aptarėme svarbius 4WD priedus, kuriuos vairuotojai turėtų ir neturėtų turėti tokioje kelionėje.
Keista, bet Dave'as sakė, kad dauguma prabangių 4WD priedų – pavyzdžiui, buferiai, LED šviesos juostos, šoniniai turėklai, šoniniai laipteliai, UHF radijo imtuvai ir markizės – yra labiau „malonūs turėti“ nei „būtinai“.
Tiesą sakant, Wilsonas teigė, kad dauguma „Isuzu“ automobilių gali važiuoti keturiais ratais aplink Australiją tiesiai iš salono, o klientai, turintys atsarginį automobilį, gali prisijungti prie tokių kelionių be jokių pakeitimų.
Jo eksperto nuomone, svarbiausia visureigių įranga?
„Jei turėčiau galimybę, tikrai rekomenduočiau pakeisti padangas“, – sakė jis.
Wilsonas teigė, kad nors atsarginės padangos yra „visiškai tinkamos 90 procentų žmonių, kurie daugiau laiko praleidžia mieste“, kai kuriose aplinkose „joms kyla tam tikrų pavojų“.
„Akmenys, kuriuos laužėme pastarosiomis dienomis, yra tokie dalykai, kurie gali sužaloti padangą. Aš visada pirmą kartą skambindavau naujam lengvos visureigių gumos rinkiniui [tyres]. Tai tik suteikia šiek tiek daugiau draudimo. Man tai būtų didelis prioritetas“.
Po pokalbio su Dave'u labiau stengiausi patikrinti, kokius 4WD priedus klientai pridėjo prie savo „Isuzus“. Daugumai, jei ne visiems, buvo pakeistos padangos. Tai nebuvo mėgėjų valanda, kaip maniau iš pradžių.
Kai kurie automobiliai, rodomi Vairuoti vaizdo įraše taip pat buvo papildomų 4WD priedų, kuriuos paminėjo Dave'as, todėl ryžausi daryti tai, ką daro kiekvienas žurnalistas: ištirti.
Susipažinkite su Petru ir Arbariu; tai jų 2023 m. D-Max X-Terrain. Aš kalbėjausi su jais ir sužinojau apie visus jų atliktus savo ute atnaujinimus, įskaitant:
- 275/70 17 colių Falken Wildpeak padangos
- ROH Trak D 17 colių plieniniai ratai
- Old Man Emu 52 amortizatoriai + 40mm pakėlimas
- 3,5 tonos GVM atnaujinimas
- Summit bulių baras
- Įspėti gervę
- Safari nardymas
- Dugno apsauga su dviem atkūrimo taškais
- Rhino Pioneer platforma
- GME 80 kanalų UHF radijas
- Intensity IQ LED prožektoriai
- RSI Smart Cap Canopy
- Plieninis maistinis 80 litrų vandens bakas
- Dviejų stalčių sistema
- Šaldytuvas/šaldiklis
- Redarc 2000W keitiklis
- Redarc 300A ličio baterija
- Atnaujinkite į generatorių ir paleidimo akumuliatorių
- Redarc saulės baterija
Kitą dieną atėjo laikas pereiti nuo žvyro į smėlį. Rytą pradėjome prie Nilpenos stoties Raudonųjų smėlio kopų, kurios žemėlapyje atrodė taip, lyg tai gali būti Marsas.
Smėlio kopos buvo puiki patirtis tiems, kurie dar turėjo važiuoti puriu smėliu. Tai reiškė, kad vėl vėdinti padangas ir išlaikyti stabilius sūkius, kad neužsikimštume.
Nors nepastebėjau didelio skirtumo keičiant padangas šiam reljefo tipui, visureigiai vis tiek būtų naudingi keliaujant į kopas ir iš jų uolėtu gofruotu žvyru. Tie, kurie anksčiau važinėjo smėliu, supranta, kad tai labai skiriasi nuo akmenų ir žvyro. Kai kuriems reikėjo priprasti, bent du ar trys įklimpo – pradedančiojo prakeiksmas.
Čia aš sužinojau apie MaxTrax grožį. Dažnai matydama juos ant stogo ar stogelio šono, norėjau pats panaudoti atkūrimo takelius. Netoliese turėdamas atkūrimo įrangą ir aplinkinius, galinčius padėti, tai pasirodė lengvas darbas.
Tačiau daugeliu atvejų mums nereikėjo atkūrimo įrangos, nes Wilsonas parodė vairuotojams, kaip naudojant vien tik automobilio girgždėjimą ir šiek tiek kryptį, buvo lengva išeiti iš skęstančios situacijos.
Minioje pastebėjau patyrusius „i-Venture“ klubo dalyvius Martiną ir Ritą, kurių 2017-ųjų MU-X LS-M nuotraukoje aukščiau. Nors jie neturėjo jokių problemų smėlyje, negalėjau nepastebėti jų MU-X priedų, į kuriuos buvo įtraukti šie atnaujinimai:
- Outback Aksesuarai WA grąžulas
- Redarc stabdžių valdiklis
- Outback Priedai WA bagažinės dangčio ratų laikiklis
- Outback Accessories WA ilgo nuotolio degalų bakas
- East Coast Bullbars gervė su viela
- ARB šviesos juosta
- Safari nardymas
- 3,5 tonos GVM atnaujinimas
- „Isuzu Genuine Accessory“ šoniniai žingsniai
- AT3 LT 265/70 R16 Cooper universalios padangos
- Tyredog padangų slėgio jutikliai
- Ištrinti trečią eilutę
- Ashwood Timbers stalčiai ir stalo stalčius
- Waeco šaldytuvas
- Rhino stogo bagažinė
- Rhino 90 laipsnių tentas
- Redarc 150W saulės baterija
- 100Ah ličio baterija
- Pioneer Apple CarPlay suderinama informacinė ir pramogų sistema
- GME TX3100 UHF radijas ir antena
Po dienos kopų, mes nustatėme savo kelionės tikslą į kurortą ir pavadinome jį diena.
Didžiausias atsinešimas iš mano kelionės? Siekdamas užtikrinti, kad savo 4WD aprūpinčiau geriausiomis padangomis, tinkančiomis vietovei, kuria ketinu keliauti. O visa kita priklauso nuo praktikos ir kantrybės.
Įrašas Pasak ekspertų, esminis pokytis, kurį turite atlikti prieš važiuojant bekele pirmą kartą pasirodė Vairuoti.