Nuo sportinių automobilių iki tankų: pats universaliausias visų laikų variklis

0


Jums būtų sunku rasti variklį, kuris būtų montuojamas tokiose įvairiose transporto priemonėse kaip Rover V8. Bet kokia yra visų laikų universaliausio variklio istorija?

Lengva atsigręžti į didelio/mažo bloko „Chevrolet“ variklį ir apvainikuoti jį universaliausiu visų laikų varikliu.

Nuostabu pagalvoti, kad savo darbiniame sunkvežimyje galite turėti variklį iš tos pačios šeimos, tada įsėskite į savo savaitgalinį „Corvette“ su tuo pačiu varikliu ir paskambinkite savo elektrikui, kuris pasirodo furgone, varomame mažo bloko V8.

SUSIJĘS: Puikus Aussie raumenų automobilis tą kartą pamiršo

Tačiau ką daryti su mažiau žinomu varikliu, kuris buvo varomas viskuo – nuo ​​sportinių automobilių iki prabangių visureigių, sedanų, du kartus čempionų titulą laimėjusio „Formulės 1“ automobilio ir karinio tanko?

Žinoma, kalbame apie „Rover V8“ – bene sėkmingiausią visų laikų britų gamybos variklį, nykštuką ir pasislėpusį kur kas sėkmingesnio amerikiečių gamybos mažo bloko „Chevy“ šešėlyje.

Rover V8 pradžia

Rover V8 buvo gaminamas neįtikėtinus 38 metus, nuo 1967 iki 2005 m. Buvo pagamintas beveik vienas milijonas variklių, varančių daugiau nei 30 skirtingų lengvųjų automobilių, sunkvežimių, furgonų, lenktyninių automobilių ir net kelių visureigių.

Rover variklio istorija prasideda V8 šalyje, Amerikoje. J. Bruce'as McWilliamsas, „Rover“ operacijų Amerikoje vadovas, buvo išsiųstas ieškoti naujo V8 varikliui „Land Rover“, po to, kai vadovybei pasakė, kad parduos daugiau visureigių, jei po variklio dangčiu bus toks pat kaip amerikietiškas V8.

McWilliamsas aptiko visiškai aliuminio „Buick 215 V8“, tuo metu diskutuodamas apie „Rover“ dyzelinių variklių pardavimą su „Mercury Marine“. Atlikęs tolesnius šios 3,5 litro aliuminio galvutės ir V8 bloko tyrimus, jis suprato, kad „Buick 215“ svėrė mažiau nei 2,0 l eilinis keturių cilindrų „Rover“, kurį tuo metu naudojo savo automobiliuose.

McWilliamso džiaugsmui, 1963 m. Buickas nustojo naudoti aliuminio konstrukciją 215 modeliui vietoj geležinės konstrukcijos dėl sandarinimo ir aušinimo skysčio srauto iš aliuminio bloko problemų.

McWilliamsas kartu su William Martin-Hurst, „Rover“ generaliniu direktoriumi, pradėjo misiją, siekdami įgyti aliumininio „Buick 215“ įrankius. Po metų „Buick“ pasidavė jų prašymams. Jie taip pat įtikino „Buick“ inžinierių Joe Turley persikelti į JK dirbti jų naujo variklio konsultantu.

Taip prasidėjo visų laikų svarbiausio britų variklio kūrimas. Didžioji dalis pagrindinės „Buick“ konstrukcijos buvo perkelta į „Rover“ jėgainę, atlikus nedidelius variklio sandarinimo ir aušinimo pakeitimus, kad būtų lengviau išspręsti problemas, dėl kurių „Buick“ skyrė savo variklio aliuminio konstrukciją.

Gimė 3,5 l benzininis V8, visiškai aliuminio stūmoklis su dviem viršutiniais vožtuvais vienam cilindrui, kuris dabar buvo naujas britų automobilizmo veidas. Daugiau jokių valčių inkaro geležies blokų variklių, tik grynas sportinis gėris V8 pavidalu, kuris svėrė apie 150 kg.

Vos po dvejų metų kūrimo Rover buvo pasirengęs išleisti savo naują variklį į pirmąjį kelių automobilį Rover P5B. Anksčiau turėjęs Rover įsiurbimo ir išmetimo (IOE) geležies bloką 3,0 litrų eilėje šešių tūrių, naujasis Rover V8 P5B numetė beveik 150 kg, palyginti su šešiais iš eilės, ir pasiūlė papildomus 20 kW.

Tai buvo momentinis smūgis; keturi iš eilės Didžiosios Britanijos ministrai pirmininkai (Wilsonas, Heathas, Callaghanas ir Thatcher) pasirinko P5 kaip vyriausybės parko automobilius. Karalienė Elžbieta II taip pat papildė P5B savo karališkąjį laivyną.

Iki 1967-ųjų metų Rover atsidūrė Leyland nuosavybėje. Vėliau pagrindinė įmonė buvo nacionalizuota, kad prižiūrėtų daugumą britų automobilių markių pavadinimu British Leyland. Tai atvėrė duris novatoriškam Rover V8 automobiliui rasti namus įvairiuose automobiliuose po British Leyland skėčiu.

Atėjo laikas Martinui-Hurstui į 1970 m. skirtą „Range Rover“ įdėti 3,5 l variklį ir tapti geriausiu varikliu tokioms našumu pagrįstoms kompanijoms kaip Morgan, TVR, Marcos, Triumph ir MG.

Rover V8 tapo kai kurių legendinių sportinių automobilių, MGB GT V8, MG RV8, Triumph TR8, TVR 350i ir Morgan Plus 8, perlu. Taip pat dėl ​​šios priežasties Land Rover prekės ženklas yra prabangus sportinis visureigis, koks yra šiandien. .

Australijos Rover V8

Amerikiečių išrastas britų rafinuotas aliuminio V8 taip pat turi šiek tiek australiško kraujo.

Leyland Australia labai norėjo konkuruoti didelių automobilių sektoriuje su Holden, Ford ir Chrysler galia ir 1969 m. jai buvo skirtas menkas 20 milijonų dolerių biudžetas automobiliui nuo nulio sukurti iki kovos su Ford Falcon ir Holden. Kingsvudas.

Tačiau didelio, V8 varomo sedano sukūrimo laikas negalėjo būti blogesnis. Aštuntojo dešimtmečio pradžios naftos krizei įsibėgėjus, Leyland paskubėjo kurti P76. Praėjus vos ketveriems metams po to, kai buvo duotas leidimas sukurti naują modelį, pirmieji Leyland P76 išriedėjo į klientų važiuojamąsias dalis.

Dėl skubėjimo statyti, streikų Leyland gamykloje ir degalų krizės kilo P76 patikimumo problemų, dėl kurių jis gavo „citrinos“ statusą.

Nesvarbu, ar tai blogas automobilis, ar ne, P76 širdis yra grynas auksas. Jame yra vienintelis 4,4 l Rover V8, kuris kada nors buvo pasiūlytas automobilyje, ir jis buvo skirtas tik Australijos ir Naujosios Zelandijos rinkai.

Stūmoklio eigos ilgis buvo padidintas iki 88,9 mm, todėl tai buvo vienintelis „kvadratinis“ „Rover V8“, kurio kiaurymė x eiga yra 88,9 mm x 88,9 mm.

Tikros mėlynos spalvos Rover V8 padidino galią iki garbingos 149 kW, padėdamas P76 laimėti 1974 m. Pasaulio taurės ralio Targa Florio ruožą.

„British Leyland“ žlugimas ir niūrūs pardavimo skaičiai – per visą jos eksploatavimo laiką buvo parduota vos 10 800 V8 modelių – 1975 m. buvo nupirktas P76.

Nepaisant to, Australija turi vieną rečiausių Rover V8 pasaulyje, o tik vienas 4,4 l darbinio tūrio grįžta į British Leyland. Eksportuotas variklis niekada nebuvo sumontuotas transporto priemonėje, išparduotas, be jokios abejonės, norint sumokėti skolų išieškotojams, beldžiantiems į British Leyland duris.

Rover V8 sporto ir lenktynių paveldas

Nors Rover SD1 yra turbūt labiausiai žinomas lenktyninis automobilis su Rover V8, jis lenktyniauja daugelyje turistinių automobilių čempionatų visame pasaulyje, įskaitant mūsų pačių Australijos turistinių automobilių čempionatą.

Mažos apimties britų konstruktorius TVR, po to, kai Andy Rouse pasisekė turistinių automobilių lenktynėse su savo Rover SD1, pažvelgė į jo lenktynėse užaugintą 3,9 l darbinio tūrio naudojimą kelių automobiliuose.

Rouse perdavė savo modifikuotą Rover V8 TVR, kad jie galėtų ištirti jo padarytas modifikacijas ir įsitikinti, ar jis tinkamas jų Griffith ir Chimaera modeliams. Deja, Rover V8 versija Rouse niekada nebuvo naudojama.

Vietoj to, TVR padidino 4,0, 4,3, 4,5, 4,6 ir net 5,0 l Rover variklių galią, dauguma pavyzdžių pasižymi didesniu suspaudimo laipsniu ir modifikuota galvutės konstrukcija, palyginti su gamykliniais Rover varikliais.

TVR nebuvo vienintelis vaikas, naudojęs garbingą Rover V8. „Marcos“, nišiniu našumu paremtas automobilių gamintojas, taip pamėgo V8, kad naudojo modifikuotą variklį savo Mantula, Spyder ir Martina automobiliuose, kurie vėliau sudarė LM400 ir LM500 homologinių transporto priemonių pagrindą.

Kitas įdomus „Rover V8“ automobilis buvo „Bowler Wild Cat“ – „Land Rover“ sukurtas „Rally Raid“ automobilis, kurį galite nusipirkti pasiruošę lenktynėms. Richardas Hammondas iš Top Gear pavadino jį „geriausiu visureigiu pasaulyje“ ir tvirtino, kad dabar jis yra „vairavimo dievas“ po jo išbandymo.

Bowler paėmė Land Rover, sukūrė vamzdinį rėmą ir stiklo pluošto korpusą ir panaudojo „Land Rovers“ cilindrų galvučių ir TVR sukurto bloko ir stūmoklio derinio derinį, kad visiems pasiūlytų 5,0 l Rover V8, kurio galia yra 163 kW. keturi ratai.

Šis viešai prieinamas purvo monstras pasirodė Dakaro ralyje ir Rallye des Pharaons.

Jei norite tapti tikrai technišku, MG Metro 6R4 savo B grupės ralio automobiliui naudojo tai, kas iš esmės buvo Rover V8, bet su dviem cilindrais ir su DOHC galvutėmis.

To paties spektro kaip ir 6R4, Repco taip pat sukūrė kelis 2,5 litro V8 variklius Australijos/Naujosios Zelandijos Tasman serijai, kurie, priklausomai nuo to, ko paklausite, buvo paremti Buick/Oldsmobile 215 arba Rover V8 variklių bloku.

Nors daugiau nei tikėtina, kad 1965 m. sezonui šie varikliai buvo skirti Oldsmobile blokams (kadangi tai buvo iš anksto gaminama Rover V8), yra tikimybė, kad vėliau pakeistų modelių blokai buvo Rover, nes buvo prieinamos dalys.

Nepaisant to, Australijos atstovas Jackas Brabhamas laimėjo 1966 m. konstruktorių ir vairuotojų „Formulės 1“ pasaulio čempionatą, jo to paties pavadinimo „Brabham F1“ automobiliai varomi 3,0 l „Repco“ variklio versija, kuri naudojo tą pačią bloko konstrukciją kaip „Rover V8“.

Kitos keistos programos

Be to, kad jis buvo montuojamas keliuose furgonuose, greitosios pagalbos automobiliuose, kai kuriuose lengvuosiuose lėktuvuose ir daugybės komplektinių automobilių variklis, tai taip pat buvo sniego vikšrinio variklio pasirinkimas.

Sisu Nasu buvo vikšrinė šarnyrinė visureigė transporto priemonė, sukurta Suomijos armijai.

NA-140 BT, pastatytas 1986–1991 m., naudojo 3,5 l Rover V8 versiją, kuri buvo padidinta iki 142 kW.

Mažytis V8 turėjo traukti 4850 kg kevlaru išklotos dėžės, 12,7 mm sumontuotą kulkosvaidį ir penkis karinius darbuotojus.

NA-140 BT galėjo pasiekti 65 km/h greitį, bet taip pat turėjo plūduriuojančias savybes, leidžiančias mažam bakui „plaukti“ didžiausiu 6 km/h greičiu.

Rover V8 žlugimas

Dešimtajame dešimtmetyje Rover V8 buvo senas žmogus prieš daug rafinuotesnius V8 aliuminio variklius, kurie gamino daug daugiau galios ir mažiau teršalų.

„Land Rover“, dukterinė įmonė, iš pradžių išleidusi V8 variklį, galiausiai perėjo prie M62 BMW variklio, o vėliau – prie „Jaguar AJ-V8“.

Nors 2004 m. „Land Rover Discovery II“ buvo paskutinė masinės gamybos transporto priemonė, kurioje buvo naudojamas „Rover V8“, nedidelės gamybos „LDV Pilot“ ir „Convoy“ furgonai variklis buvo naudojamas iki 2006 m.

Nors parduodamų modelių skaičius yra šiek tiek mažesnis nei vienas milijonas, palyginti su „Chevrolet“ mažų / didelių blokų programose teikiama gelbėjimo linija, „Rover“ pasirinko klaidingą bloko ir galvutės dizainą, ištaisė problemas ir pavertė jį kažkuo ypatingu.

Iki šiol jo palikimas tęsiasi įspūdingu automobilių sąrašu, dėl kurio šiuolaikiniai gamintojai norėtų, kad jie būtų sugalvoję kažką tokio universalaus ir ilgaamžiško Rover V8.

Įrašas Nuo sportinių automobilių iki tankų: pats universaliausias visų laikų variklis pirmą kartą pasirodė Vairuoti.



Source link

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Draugai: - Marketingo agentūra - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Miesto naujienos - Šeimos gydytojai - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - VeidoskaitaTeniso treniruotės -