Du Jaguar E-Type pagaminti praėjus 50 metų po gamybos pabaigos
Didžiosios Britanijos automobilių gamintojas pagamina du paskutinius E tipo modelius, pažymėdamas vieno gražiausių pasaulyje automobilių gamybos pabaigą.
Didžiosios Britanijos automobilių gamintojas „Jaguar“ sukūrė dvi unikalias savo klasikinio „Jaguar E-Type“ sportinio automobilio versijas, kad paminėtų penkiasdešimt metų, kai paskutinis automobilis nuriedėjo nuo gamybos linijos.
Automobilių gamintojo oficialus „Jaguar Classic“ restauravimo skyrius „Works Bespoke“ parengė du unikalius „Jaguar E-Type“ kupė, kurie bus paskutiniai kada nors pagaminti.
Juos užsakė geras klientas iš „Pietryčių Azijos“, o „Jaguar“ patvirtino, kad Vairuoti kad klientas ne iš Australijos.
Du „E-Types“ kabrioletai buvo pagaminti rankomis pagal pirkėjo specifikacijas už neskelbtą kainą, įkvėptą paskutinių penkiasdešimties proginių „E-Types“ modelių, pagamintų pasibaigus gamybai 1974 m. birželio 14 d.
2024 m. birželio 14 d. „Jaguar“ pastatė savo paskutinį sportinį „F-Type“ automobilį – dvasinį „E-Type“ įpėdinį – 2024 m. birželio 14 d., siekdamas palenkti legendinį modelį, užbaigtą Giola Green su juodu stogu ir Tan Windsor odine apdaila.
Pirmasis iš dviejų „naujųjų“ E-Type yra padengtas Signet Green dažais ir turi Bride of Weir įdegį ir juodą odinį saloną, o kitas – Signet juodos spalvos, kuri, „Jaguar“ teigimu, yra 1974 m. gamybos spalvų atnaujinimas.
Gijošinė perlamutro ir 18 karatų aukso „Growler“ Jaguar grotelių emblema dera su emaliuotais sidabriniais bagažinės dangčio ženkleliais iš Didžiosios Britanijos prabangių papuošalų dizainerių Deakin & Francis, sukurtų 1786 m.
Viduje klasikinės sportinės sėdynės ir tradicinis trijų stipinų vairas yra su raižytais sidabriniais prietaisų skydelio jungikliais ir pažymėtu sidabriniu rėmeliu, o rakto dangtelis yra sidabro spalvos su perlamutru ir 18 karatų aukso detalėmis.
Taip pat yra išskirtinio sidabro spalvos kulno rago stumdymas ir sidabrinė pavarų rankenėlė su perlamutro ir 18 karatų aukso Growler detalėmis, vėlgi iš Deakin & Francis.
Salone taip pat matosi anoduoto aliuminio centrinė konsolė su unikaliu graviravimu iš I serijos E tipo brėžinių, kurie dabar yra „Jaguar Classic“ transporto priemonių tradicija.
Šiuolaikiniai atnaujinimai apima „Bluetooth“ palaikantį stereofoninį įrenginį ir šildomą priekinį stiklą, o po ilgu „E-Type“ variklio dangčiu – 3,8 l šešių cilindrų benzininis variklis su degalų įpurškimu vietoje I serijos trijų SU karbiuratorių.
Series I E-Type galėjo pasiekti 150 mylių per valandą (241 km/h) greitį, todėl jis buvo greičiausias pasaulyje serijinis kelių automobilis, kai buvo pristatytas.
1962–1974 m. Australijoje parduotas „E-Type“ yra neabejotinai XX amžiaus dizaino ikona – nepaisant to, kad jo siluetas yra inžinieriaus, o ne stilisto darbas – ir matė daugybę klasikinių ir restauruotų transporto priemonių.
2017 m. „Jaguar Classic“ pristatė projektą „E-Type Zero“ su koncepciniu automobiliu, važinėjančiu kitų metų karališkosiose princo Harry ir Meghan Markle vestuvėse.
Projektas planavo pakeisti E-Types su akumuliatoriniu elektriniu jėgos agregatu iš elektromobilių gamintojo „Rimac“, išlaikant originalią klasikinę formą, tačiau buvo atšauktas 2019 m.
2021 m. „Jaguar Classic“ pagamino 12 specialių „E-Type“ leidimo – šešis kupė ir šešis kabrioletus, parduodamus poromis – švenčiant šešiasdešimtmetį nuo „E-Type“ pristatymo 1961 m. Ženevos automobilių parodoje Šveicarijoje.
„Jaguar“ prekės ženklas paskelbė, kad 2025 m. taps vien elektros varikliu, kaip „Bentley“ ir „Porsche“ konkurentas.
Įrašas Du „Jaguar E-Types“, pagaminti praėjus 50 metų po gamybos pabaigos, pirmiausia pasirodė „Drive“.