Ar gali užšalti dujos automobilyje? Visas vadovas 2023 m
Kaip ir aš, žiema gali būti jūsų mėgstamiausias sezonas su sniegu, vėsiu vėjeliu ir neprilygstama atmosfera, tačiau ji neapsieina be problemų.
Benzinas yra gyvybiškai svarbus kuras, varantis įvairias transporto rūšis ir įrangą. Tačiau regionuose, kuriuose temperatūra labai žema, dažnai kyla problemų:
Ar gali užšalti benzinas? Šiame straipsnyje apžvelgsime veiksnius, lemiančius benzino užšalimą, kaip tai įvyksta, prevencines priemones ir galimus sprendimus. užtikrinti degalų patikimumą šaltame klimate.
Ar gali užšalti benzinas?
Taip, tam tikromis sąlygomis benzinas gali užšalti. Benzino užšalimo temperatūra yra maždaug -40 laipsnių Celsijaus (-40 laipsnių pagal Farenheitą).
Tačiau svarbu pažymėti, kad užšalimo temperatūra gali skirtis priklausomai nuo konkrečios benzino sudėties, įskaitant priedų ar priemaišų buvimą.
Itin žemoje temperatūroje benzinas gali sukietėti arba susidaryti ledo kristalų, o tai gali sukelti problemų transporto priemonėms ar įrangai, kuri priklauso nuo jo sklandumo.
Kad neužšaltų, šaltesnio klimato sąlygomis galima naudoti degalų priedus arba antifrizo priemones.
Supratimas, kodėl dujos užšąla?
Benzinas susideda iš įvairių angliavandenilių, kurių virimo temperatūra skiriasi. Jo sudėtis lemia jo jautrumą užšalimui.
Pagrindinis veiksnys, prisidedantis prie benzino užšalimo, yra jo žemos temperatūros slenkstis, žinomas kaip „stingimo temperatūra.
Kai temperatūra nukrenta žemiau šio taško (paprastai apie -40°F/-40°C), tam tikri benzino komponentai pradeda kietėti.
Priemaišos ar priedai benzine taip pat gali turėti įtakos jo užšalimo temperatūrai. Pavyzdžiui, etanolis, paprastai maišomas su benzinu, gali šiek tiek sumažinti užšalimo temperatūrą.
Kita vertus, vandens užterštumas benzine gali padidinti užšalimo temperatūrą ir padidinti ledo susidarymo tikimybę.
Supratimas, kaip užšąla dujos?
Veikiant itin žemai temperatūrai arba ilgai veikiant šaltoms sąlygoms, lengvesnės benzino angliavandenilių molekulės pradeda formuoti kristalus arba į vašką panašias medžiagas.
Šios sukietėjusios dalelės užkemša degalų tiekimo linijas ir filtrus, trukdo tinkamam degalų srautui į variklius.
Benzinas užšąla per procesą, vadinamą kietėjimu arba kristalizacija.
Kai benzino temperatūra nukrenta žemiau užšalimo taško, atskiros kurą sudarančios angliavandenilių molekulės pradeda artėti viena prie kitos ir išsidėsto į labiau tvarkingą, kristalinę struktūrą.
Tačiau benzinas neužšąla taip, kaip vanduo ar kitos medžiagos.
Užuot sukietėjęs į standžią būseną, benzinas patiria reiškinį, žinomą kaip „želė“ arba itin žemoje temperatūroje formuojasi į vašką panašūs kristalai.
Svarbu pažymėti, kad skirtingi benzino komponentai turi skirtingą užšalimo temperatūrą.
Pavyzdžiui, kai kurie priedai, naudojami tam tikruose dujų mišiniuose, gali turėti žemesnę užšalimo temperatūrą nei kiti.
Štai kodėl sezoninius mišinius galima įsigyti šaltesniais mėnesiais, nes juose yra priedų, skirtų pagerinti efektyvumą šaltu oru, sumažinant jų stingimo temperatūrą.
Taip pat skaitykite: Kaip lengvai ir greitai sutvarkyti seną sunkvežimį atliekant šiuos veiksmus
Ar šalta temperatūra turi įtakos jūsų automobilio kurui? Jei taip, kaip?
Žinoma, šalta temperatūra turi įtakos kurui, o poveikis nėra toks teigiamas. Pažvelkime giliau.
1: kuro tirštinimas:
Nukritus temperatūrai, kuro klampumas didėja, todėl jis tampa tirštesnis ir atsparesnis tekėjimui.
Dėl tokio sutirštėjimo gali kilti sunkumų tiekiant kurą, ypač transporto priemonėse su karbiuratoriais arba mechaninėmis kuro sistemomis.
2: degalų tiekimo linijos susiaurėjimas:
Dėl šaltos temperatūros kuro sistemoje esanti drėgmė gali užšalti ir susidaryti ledo kristalai.
Šie ledo kristalai gali užkimšti kuro linijas ir filtrus, apribodami arba blokuodami degalų srautą iš bako į variklį.
3: Sumažėjęs garavimas:
Šaltas oras sumažina kuro gebėjimą efektyviai išgaruoti.
Šis efektas ypač pastebimas benzininiuose varikliuose šalto užvedimo metu, kai nepakankamai išgaravęs kuras gali trukdyti degimui ir sukelti staigų darbą tuščiąja eiga arba užstrigimą.
4: Prastas išpurškimas:
Tiesioginio įpurškimo varikliuose dėl žemesnės temperatūros purkštukams sunkiau išpurkšti arba suskaidyti skystą kurą į smulkius lašelius, kad būtų užtikrintas optimalus degimo efektyvumas.
Ši problema gali turėti įtakos variklio veikimui ir padidinti išmetamųjų teršalų kiekį.
5: Degalų nepastovumo pokyčiai:
Kuro lakumas keičiasi kintant temperatūrai; žemesnė temperatūra sumažina nepastovumo lygį, o aukštesnė temperatūra juos padidina.
Sumažėjęs nepastovumas žemoje temperatūroje gali apsunkinti šalto užvedimo procesą dėl netinkamo garų slėgio įsiurbimo kolektoriuje.
6: Galimas kuro linijos užšalimas:
Ekstremaliais atvejais, kai kuro sistemoje yra vandens (pvz., kondensatas), dėl užšalimo vandens molekulės gali kristalizuotis ir blokuoti svarbius komponentus, tokius kaip filtrai, siurbliai ir purkštukai.
Štai keletas patarimų, kuriuos reikia padaryti Naminis priekinio stiklo plovimo skystis
Kaip sužinoti, ar užšalusios dujos (kuro linijos)? (simptomai):
Daugeliu atvejų nustatyti problemą yra tas pats, kas išspręsti pusę problemos. Štai keletas simptomų, rodančių, kad degalų tiekimo linijos užšalusios.
1: Variklio užvedimas neužvedus:
Jei bandote užvesti variklį, bet jis sukasi neužsivedęs arba sunkiai užvedamas, tai gali būti užšalusių degalų tiekimo linijų požymis.
Degalai gali nepasiekti variklio dėl užsikimšimų, trukdančių degimui ir neleisti varikliui veikti.
2: variklis užgęsta arba beveik veikia:
Kai degalų srautas yra apribotas dėl užšalusių degalų tiekimo linijų, variklis gali užgesti arba veikti grubiai. Jis gali dvejoti, užsidegti arba nenuosekliai veikti tuščiąja eiga.
Šie variklio veikimo sutrikimai gali rodyti degalų tiekimo linijos kliūtis.
3: Galios trūkumas ir sumažėjęs našumas:
Užšalusios degalų linijos gali lemti nepakankamą degalų tiekimą, sumažinant galią ir našumą.
Galite pastebėti vangų įsibėgėjimą, sumažėjusį variklio atsaką arba sunkumus išlaikyti greitį greitkelyje.
4: Kuro kvapas arba nuotėkis:
Kai kuriais atvejais dėl užšalusių degalų tiekimo linijų gali atsirasti atsargų arba nutekėti kuras.
Jei aplink automobilį jaučiate stiprų degalų kvapą arba po juo pastebite degalų balas, tai gali reikšti, kad užšalusios degalų linijos.
5: Patikrinkite variklio lemputę arba klaidų kodus:
Kai pažeidžiamas degalų tiekimas, prietaisų skydelyje gali įsijungti variklio patikrinimo lemputė.
Šiuolaikinės transporto priemonės su integruotomis diagnostikos sistemomis taip pat gali generuoti klaidų kodus, susijusius su degalų tiekimo problemomis.
Prisiminti: Aukščiau minėtus simptomus gali sukelti įvairūs kiti veiksniai, pavyzdžiui, uždegimo problemos ar degalų sistemos gedimai.
Tačiau jei įtariate, kad degalų tiekimo linijos užšalo dėl itin žemos temperatūros ar kitų svarbių aplinkybių, apsvarstykite galimybę ir imkitės atitinkamų priemonių.
Taip pat galbūt norėsite žinoti Kas yra „Ford F250/F350 Death Wobble“? Priežastys ir sprendimai
Kaip elgtis su užstrigusiomis linijomis?
Dabar apie antrąją pusę. Kadangi problemą nustatėte, laikas ją išspręsti.
1: persikelkite į šiltesnę vietą:
Jei įmanoma, perkelkite automobilį į šiltesnę aplinką, pavyzdžiui, garažą ar šildomą patalpą.
Tai padeda padidinti temperatūrą aplink kuro linijas ir padeda atitirpti.
2: Palaukite atšildymo:
Palikite pakankamai laiko, kad degalų tiekimo linijos natūraliai atitirptų. Tai gali užtrukti kelias valandas, priklausomai nuo užšalimo sunkumo ir aplinkos temperatūros.
3: Nepriverskite paleisti:
Nebandykite užvesti variklio, kol užšalusios kuro linijos vis dar yra rizikingos.
Bandymas priverstinai jį paleisti gali sugadinti komponentus, pvz., siurblius ar purkštukus.
4: Naudokite saugius šildymo būdus:
Kai kuriais atvejais švelnus išorinis šildymas, taikomas tam tikrose vietose šalia, kaip įtariama, užšalusių degalų tiekimo linijų, gali padėti pagreitinti atitirpimo procesą, nepakenkiant.
- Būkite atsargūs naudodami išorinius šilumos šaltinius, tokius kaip plaukų džiovintuvai ar šilumos pistoletai, kad jie nebūtų nukreipti į jautrias dalis ar degias medžiagas.
- Niekada nenaudokite atviros liepsnos, nes tai kelia didelį pavojų saugai.
5: Apsvarstykite galimybę gauti profesionalią pagalbą:
Jei pakartotiniai bandymai užvesti nepavyksta net po kruopštaus atšildymo priemonių, patartina kreiptis į profesionalią pagalbą mechanikams, turintiems patirties dirbant su užšalusiomis degalų sistemomis.
- Jie turės specializuotą įrangą ir žinias, kad galėtų veiksmingai diagnozuoti ir išspręsti bet kokias problemas, susijusias su užšalusiomis degalų linijomis.
Skaityti daugiau: Naminis priekinio stiklo plovimo skystis – pažangūs „pasidaryk pats“ patarimai
DUK:
Kiek pilną dujų balionėlį ar baką turėtumėte laikyti žiemą?
Žiemą arba šaltu oru paprastai rekomenduojama, kad dujų balionėlis arba bakas būtų pripildytas bent iki pusės, o idealiu atveju – beveik pilną baką.
Ar gali užšalti variklinė alyva?
Taip, variklio alyva gali užšalti esant itin žemai temperatūrai.
Variklinė alyva yra bazinių alyvų ir priedų mišinys, užtikrinantis variklio komponentų sutepimą ir apsaugą.
Tačiau skirtingų tipų ir rūšių variklinės alyvos užšalimo taškai skiriasi.
Kiek laiko užtrunka, kad motocikle sugestų dujos?
Paprastai negydomas benzinas gali pradėti irti maždaug po 3–6 mėnesių.
Laikui bėgant benzine esantys lakieji junginiai išgaruoja, todėl sumažėja našumas ir gali kilti paleidimo problemų.
- Laikyti tinkamomis sąlygomis.
Pabaigoje:
Tam tikromis sąlygomis dujų užšalimas tikrai įmanomas.
Veikiamas itin žemoje temperatūroje, benzinas gali sukietėti arba susidaryti ledo kristalų, kurie gali užkimšti kuro linijas ir sukelti įvairių problemų transporto priemonėse ir mašinose.
Nepamirškite, kad degalų bakas žiemos mėnesiais turi būti bent iki pusės užpildytas, kad sumažintumėte drėgmės kaupimąsi ir išvengtumėte degalų tiekimo linijos užšalimo.
Skaityti toliau: Sugedusio kuro siurblio požymiai: neignoruokite šių simptomų!